Werken bij Sandoz
Sandoz neemt een unieke positie in, niet alleen als internationaal toonaangevende leverancier van generieke geneesmiddelen maar ook als onderdeel van de mondiale Novartis Group. Als een van de drie sectorleidende divisies met innovatiekracht en een wereldwijd bereik is Sandoz een steeds belangrijkere strategische driver voor Novartis.
Sandoz is een steeds belangrijkere strategische driver voor Novartis.
Veruit ons belangrijkste onderscheidende kenmerk is onze ondernemende cultuur en de kwaliteit en inzet van onze medewerkers. We combineren de beschikbare middelen en langetermijnvisie van een wereldwijd toonaangevend pharmaceutisch bedrijf met de energie, gedrevenheid en flexibiliteit van een startende onderneming. Veel van onze topmanagers noemen deze diepgewortelde ondernemersgeest één van de belangrijkste redenen om voor Sandoz te werken.
Meer informatie op de website van Novartis
Normen en Waarden
De groep brede Novartis Normen en Waarden (Values & Behaviors) zijn onmisbaar om een prestatiegerichte cultuur te creëren gericht op samenwerking, leiderschap en innovatie, terwijl kwaliteit en integriteit gewaarborgd zijn.
Onze Normen en Waarden zijn geïntegreerd in ons Performance Management system, om een op normen en waarden gedreven prestatie te stimuleren en te belonen.
Meer informatie op de website van Novartis
Leren en ontwikkelen
Sandoz streeft naar een uitdagende leeromgeving voor alle medewerkers binnen de organisatie. Door te investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers versterken we de huidige en toekomstige groei en ons leiderschap in de generieke industrie wereldwijd.
Onze people development programma's zijn gericht op leeractiviteiten welke de grootste impact hebben op de ontwikkeling van onze medewerkers. Dit omvat vaak ervaringsgericht leren, aangevuld door standaard klassikale trainingen en workshops.
Alle activiteiten bij Sandoz ten aanzien van leren en ontwikkelen passen in een lokaal, regionaal of mondiaal kader en worden ondersteund door een sterke samenwerking met Novartis. Als onderdeel van de Novartis Group kunnen Sandoz-medewerkers ook profiteren van de uitwisseling van kennis en het delen van 'best practices' tussen de verschillende Novartis-divisies.
De ontwikkeling van medewerkers heeft doorlopend onze aandacht met het oog op zowel hun professionele en persoonlijke ontwikkeling als de groei van onze onderneming. Daarom is dit één van de belangrijkste aspecten waar we onze managers verantwoordelijk voor houden en waarom people management een belangrijk doelstelling is.
Bij Sandoz zorgen we ervoor dat onze medewerkers ons grootste concurrentievoordeel in de markt blijven.
Prestatiegerichte cultuur
Bij Sandoz vormen onze prestatiegerichte cultuur en verantwoorde aanpak de basis van ons succes, en we zien in dat dit succes afhankelijk is van de creativiteit, toewijding en prestaties van onze medewerkers. Daarom zijn geloven wij in het aantrekken van uitstekende mensen die zowel individueel als in teamverband uitstekende resultaten leveren.
Ons jaarlijks Performance management proces weerspiegelt onze toewijding voor het realiseren van uitstekende resultaten. Dit proces is in alle landen waar we actief zijn ingevoerd en is van toepassing op vrijwel alle functies. Aan het begin van elk financieel jaar spreken medewerkers met hun manager doelstellingen af die ze in dat jaar geacht worden te realiseren. Deze doelstellingen ondersteunen de prioriteiten van de onderneming en zijn doorgaans zowel individueel als teamgericht.
Beloning en erkenning
Het succes van Sandoz is afhankelijk van de prestaties en inzet van al onze partners. We streven ernaar een aantrekkelijke werkgever te zijn die getalenteerde en prestatiegerichte mensen van over de hele wereld aantrekt, ontwikkelt en motiveert.
Een centraal element in het tot stand brengen van een "winning culture" is het creëren van een omgeving waarin medewerkers worden erkend voor hun individuele bijdragen en prestaties, net zoals het geven van een continue feedback zodat ze zichzelf en hun prestaties kunnen verbeteren.
We willen een cultuur bevorderen waarin alle medewerkers zich bewust zijn van een eigen verantwoordelijkheid om mede bij te dragen aan de ontwikkeling van hun collega's door hen opbouwende en toekomstgerichte feedback te geven, in lijn met de Sandoz Normen en Waarden.
Ons prestatiegebonden beloningsbeleid geldt voor alle Sandoz-medewerkers en is bedoeld om:
- de doelstellingen van medewerkers af te stemmen op de belangen van Novartis-aandeelhouders;
- medewerkers te stimuleren een blijvende waarde voor Sandoz/Novartis te creëren;
- een diverse en prestatiegerichte cultuur te ondersteunen die Sandoz in staat stelt goed presterende medewerkers te belonen;
- te kunnen concurreren met bedrijven en branchegenoten van wereldklasse.
Primaire & secundaire arbeidsvoorwaarden
Ons beloningsbeleid biedt een concurrerende en marktconforme beloning en ondersteunt de realisatie van onze visie om een betrouwbare leider te zijn van verandering in de gezondheidszorg.